d

مقالات،اخبار و مطبوعات

1397/05/16

نكوداشت استاد محمد بهرامی در تهران برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- آیین نكوداشت استاد محمد بهرامی از پیشگامان نقاشی و گرافیك به پاس یك عمر فعالیت هنری به همراه افتتاح نمایشگاهی از آثار استاد با حضور جمع كثیری از استادان گرافیك و نقاشی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این آیین استادانی همچون آیدین آغداشلو، رضا بانگیز، قباد شیوا، علی اكبر صادقی، حسین محجوبی، مجید بلوچ، عباس مشهدی زاده، ابراهیم حقیقی، فرزاد ادیبی، كورش قاضی مراد، جمشید حقیقت شناس و سیروس آقاخانی حضور خواهند داشت.
در آیین سپاس و افتتاح نمایشگاه استاد محمد بهرامی، از تمبر اختصاصی این استاد رونمایی خواهد شد.
محمد بهرامی طراح گرافیك، نقاش و نگارگر و از پایه گذاران گرافیك نوین ایران متولد سال 1305 است، وی در صنایع مستنظرفه نزد استادان نقاشی ملی و سنتی ایران به فراگیری این هنر پرداخت و از دانشكده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.
بهرامی دوره عكاسی را در انستیتو عكاسی نیویورك با درجه ممتاز به پایان رساند.
این هنرمند سال 1325 آتلیه خود را به نام «آرك» از نخستین آتلیه‌های گرافیك ایران با همكاری شاگردش جواد هاتف در خیابان لاله‌زار تاسیس كرد و بسیاری از استادان گرافیك و هنرهای تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اكبر صادقی، پرویز كلانتری، ‌محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمدعلی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس كوه‌زاد و بیوك احمری در این آتلیه با او همكاری داشتند.
بهرامی سال‌هاست به تالیف كتاب «تاریخ هنر ایران» مشغول است و بدین منظور چند كتاب دیگر را نیز ترجمه كرده، وی همچنین با تصویرسازی و نگارگری شاهنامه مجموعه نفیسی را به چاپ ‌رسانده كه دسامبر سال 1971 برابر با آذر 1351 از سوی بخش فرهنگی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورك به نمایش در آمد.
آیین سپاس استاد محمد بهرامی روز پنجشنبه (18 مردادماه) ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.
همچنین آثار استاد بهرامی تا 28 مردادماه در نگارخانه شماره یك فرهنگسرا میزبان علاقه مندان است. تهرام/7245//1348